Köszöntöm Kiskunhalas Önálló Bírósági Végrehajtói Irodájának honlapján!

Árverések

Tájékoztatjuk a Tisztelt Érdeklődőt, hogy az oldal tartalma tájékoztató jellegű, további valamint az árverésre kitűzött ingatlanokkal/ingóságokkal kapcsolatosan információért keresse fel a Magyar Bírósági Végrehajtói Kar Elektronikus Árverési Rendszerét, ahol megtalálja az aktuális hirdetményeket.

Árverésre történő regisztráció

Az árverésen történő részvételhez szükséges egy előzetes regisztráció melyet követően az árverési résztvevő megkapja az árverési rendszerbe történő belépési jogosultságot. A regisztráció bármely végrehajtó irodában személyesen megtehető. A regisztráció díjköteles melyet a szerződés aláírásakor kell megfizetni a végrehajtó részére, ennek összege 6.000.-Ft. Amennyiben rendelkezik regisztrációval, de adataiban változás állt be, lehetőség van annak módosítására, díja 3.000.-Ft.

Regisztrációhoz szükséges iratok

Természetes személy esetén

  • Érvényes Személyi igazolvány/ Vezetői engedély/ Útlevél
  • Érvényes Lakcímkártya
  • Adókártya
  • Telefonszám
  • E-mail cím
    Amennyiben képviselő regisztrál, személyes jelenléte mellett a saját, előbb említett iratokra lesz szükség.

Jogi személy esetén

  • Érvényes Személyi igazolvány/ Vezetői engedély/ Útlevél
  • Érvényes Lakcímkártya
  • Adókártya
  • Telefonszám
  • E-mail cím
  • Cégkivonat (30 napnál nem régebbi)
  • Aláírási címpéldány (30 napnál nem régebbi)
    Ha a regisztrációkor megjelenő személy képviseletre nem jogosult, szükség van meghatalmazásra. Egyéb, cégen kívüli szervezet esetén a nyilvántartást vezető szervezet igazolása szükséges a nyilvántartásba vételről.

Árverés menete

Az árverező részvételi szándéka jeléül elutalja az árverési hirdetményen megtalálható becsérték 10%-t a végrehajtói letéti számlára. Ezt követően árverezői aktiválási kérelmét el kell küldeni az Elektronikus Árverési Rendszeren keresztül. A kérelem valamint az árverési előleg együttes beérkezését követően a Végrehajtó kérelmet jóváhagyja, ezután lehetséges a kezdő licit megtétele. Az elektronikus ajánlattétel a hirdetményen feltüntetett kezdő és záró időpontok között tehető meg, az érvényesen megtett licit nem vonható vissza. Több árverező esetén a hirdetményben feltüntetett licitküszöbbel kell emelni a licitet. Abban az esetben, ha a lejárat előtti utolsó 5 percben érvényes licit érkezik, a ajánlattétel időpontjától számított 5 perccel a rendszer meghosszabbítja lejárat határidejét.

Az árverés lezárását követően a legmagasabb érvényes licitet megtett résztvevőt a végrehajtó iroda értesíti, hogy jelenjen meg a végrehajtónál az árverési jegyzőkönyv aláírása végett. Az árverési vételárat lehetőség szerint banki átutalással kell megfizetni a végrehajtó iroda letéti számlájára. Az árverési vevő jegyzőkönyv aláírását követő 15 napon belül köteles megfizetni a vételárat, indokolt esetben legfeljebb 2 hónap halasztás kérhető a vételár kiegyenlítésére. Az árverési előlegként elutalt összeg beleszámít a vételárba, így csak a fennmaradt különbözetet kell megfizetni.

A árverési jegyzőkönyv aláírását követően az érdekeltek részére kézbesítjük a jegyzőkönyvet, amely ellen 15 napon belül jogorvoslattal lehet élni. Amennyiben nincs jogorvoslat és az árverés jogerőssé válik, a végrehajtó megteszi a szükséges intézkedést a tulajdonjog bejegyzésre. A bejegyzéssel kapcsolatban az új tulajdonos az illetékes földhivataltól kap felhívást az igazgatási szolgáltatási díj megfizetésére. Jogorvoslat esetén az eljárás a bíróság előtt folyik tovább és a bíróság döntésétől függően kerül sor további intézkedésre.

További, az árveréssel, annak menetével kapcsolatos információért kérjük keresse fel a Magyar Bírósági Végrehajtói Kar honlapját!